سوء مصرف موادمخدر که به آناعتیاد میگویند پدیدهای تقریبا شهری است. در روستاها بهدلیل ارتباطات گسترده آدمها،افراد هم هوای همدیگر را بیشتر دارند و هم از شرم اهالی کمتر به این کار دست میزنند،میماند کسانی که تصمیم خود را برای ادامه سوءمصرف گرفتهاند و به همین منظورحتما به شهر مهاجرت میکنند تا در خیل آسیبهایی که در حومههای شهرهای بزرگ وجوددارد به مصرف و قاچاق مواد بپردازند. آن وقت مدیریتهای کلانشهری و کشوری است کهباید برای این پدیده راه حل پیدا کنند. متولی مبارزه با اعتیاد، ستاد مبارزه باموادمخدر است که از حدود 20 سازمان و وزارتخانه تشکیل شده است. در بین این سازمانها،شهرداری ها حضور ندارد.مهران سهرابزاده، استادیاردانشگاه کاشان برای مرکز مطالعات شهرداری تهران تحقیقی انجام داده است که براساسنتایج آن نزدیک به 70درصد کارشناسان امر پیشگیری در زمینه اعتیاد که در این پژوهشمورد مطالعه قرار داشتند با عضویت دائم شهرداری در ستاد مبارزه با موادمخدر و ایفاینقش فعالتر در این زمینه به میزان زیاد موافقت دارند.گروههای هدفی که در این تحقیقمورد تأکید کارشناسان قرار داشتهان لزوم برنامه ریزی شهری...